Tuesday, September 17, 2019


Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

By GLASRAZUMA.RS , in DRUŠTVO , at 15/08/2019

Na naslovnim stranicama dnevnih listova Kurir, Informer, Srpski Telegraf i Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

Sa naslovnih stranica četiri dnevna lista sa najvećim tiražima za pola godine čitaoci su mogli uglavnom da se – dezinformišu. Bilo je dovoljno samo da pročitaju naslove na kiosku i da i ne otvarajući novine budu izmanipulisani i prevareni, piše Raskrikavanje.

Zajedničko svim listovima koje je Raskrikavanje analiziralo je negativan stav prema liderima opozicije, protestima “1 od 5 miliona” i susedima. Dragan Đilasje ime koje se ubedljivo najčešće spominje u negativnom kontekstu, a u nešto manjoj meri su zastupljeni i drugi opozicioni političari.

Svoju naklonost tabloidi poklanjaju pre svega predsedniku Aleksandru Vučićui Srpskoj naprednoj stranci. Na naslovnim stranicama, pokazuje analiza Raskrikavanja, nije objavljena niti jedna vest koja kritički izveštava o nekoj Vučićevoj odluci.

U isključivo pozitivnom svetlu prikazan je i predsednik Rusije Vladimir Putin koji se gotovo uvek pojavljuje u ulozi spasitelja Srbije i koji je spreman da pošalje i vojsku kako bi odbranio Kosovo. Na naslovnim stranama se za šest meseci pojavio više desetina puta, a gotovo sve njegove izjave su ili prenete neprecizno ili su potpuno izmišljene.

Ovi tabloidi, iako objavljuju lažne vesti i redovno krše Kodeks novinara Srbije, redovni su dobitnici novca na konkursima lokalnih samouprava, ali iputem javnih nabavki.

Prema podacima baze Kešformisanje koju je uradilo Raskrikavanje, firme koje su izdavači ovih tabloida tokom 2017. i 2018. godine na lokalnim konkursima su sufinansirane sa više od 51 milion dinara.

Tako je Medijska mreža doo, izdavač Srpskog telegrafa, dobila najmanje 22 miliona dinara za svoje projekte, a kompanija Adria Media Group, koja izdaje i list Kurir, dobila je više od 11 miliona dinara. FirmiDnevne novine Alo doo, izdavaču istoimenog tabloida, pripalo je najmanje 12 miliona dinara, dok sufirme u vlasništvu Dragana Vučićevića koje stoje iza tabloida Informer, dobile najmanje 6,2 miliona dinara.

Celu analizu pročitajte na sajtu Raskrikavanje.

IZVOR: RASKRIKAVANJE